La MICOD presenta els actes per commemorar el Dia Internacional contra la LGTBIfòbia

Dimarts, 7 de maig de 2024 a les 00:00

EL 17 DE MAIG ES COMMEMORA EL DIA INTERNACIONAL CONTRA LA LGTBIFÒBIA

La Mancomunitat de la Conca d’Òdena ha presentat l’agenda d’actes i activitats que es duran a terme al territori durant el mes de maig amb motiu del 17M, dia internacional contra la LGTBIfòbia. El programa compta amb diverses activitats reivindicatives i divulgatives sota el lema “transforma la mirada”.

L’agenda, que han presentat les regidories d’igualtat dels set municipis de la Conca d’Òdena, inclou actes com la dinàmica de joc LGTBIQ+ “Què en saps d’aquestes sigles?” a Òdena, l’exposició “Reapropiant-nos de les nostres vides. Sensibilitzem per a transformar” al vestíbul de Cal Badia d’Igualada, la pintada de bancs amb la bandera LGTBI a Montbui i la pintada d’escales a La Pobla de Claramunt. Destaca també el Punts Lila d’atenció a les violències sexuals i LGTBIfòbiques a la plaça del mercat de Vilanova del Camí amb motiu de la Setmana de la Diversitat. A més del 13 al 25 de maig les biblioteques de la Conca d’Òdena exposaran una mostra de lectures transformadores LGTBI, i tots els Ajuntaments hissaran la bandera que identifica aquest col·lectiu. Totes les activitats són de caràcter gratuït.

Un any més, la Mancomunitat ha dissenyat una agenda d’actes per promoure la sensibilització, la prevenció i la visibilització, i convida a tota la ciutadania a participar i recolzar al col·lectiu LGTBIQ+ així com trencar prejudicis envers les identitats no normatives i les orientacions sexuals diverses.

L’Agenda d’actes del 17M, coordinada per la Mancomunitat de la Conca d’Òdena, rep el suport de la Diputació de Barcelona, el “Pacto de Estado contra la violencia de genero” i del Departament d’Igualtat i Feminismes de la Generalitat de Catalunya. Les activitats són organitzades des de la Mancomunitat i des de les regidories d’igualtat dels ajuntaments de la MICOD, amb el suport d’altres departaments dels consistoris. L’agenda completa d’actes es pot consultar a la web www.micod.cat.

Agenda d’activitats

Del 13 de maig al 14 de juliol

EXPOSICIÓ: Reapropiant-nos de les nostres vides. Visibilitzem per a transformar.

Aquesta exposició creada per l’entitat Enruta’t explica i visibilitza històries LGTBI per a reflexionar sobre les sexualitats, les relacions amoroses i les identitats de gènere.

Lloc: vestíbul de Cal Badia

Hora: de 16 a 20 h

Ho organitza: Departaments de Joventut i Salut Pública de l’Ajuntament d’Igualada.

DONEM COLOR I VISIBILITAT AL COL·LECTIU LGTBIQ+

Us convidem a fer una pintada en dos bancs del municipi  (ctra. de Valls) per donar visibilitat al col·lectiu LGTBIQ+ i al reconeixement dels seus drets.

Els bancs són símbol de lloc de trobada on podem conèixer a altres persones des del respecte i obrir-nos a la diversitat. Per això els donem els colors de la bandera multicolor LGTBIQ+.

Hora: 16.30 h

Punt de trobada: Montjove. Carrer Sant Miquel, 6. Inscripció prèvia al QR del cartell de difusió per Instagram del @MontJove omplint el formulari.

Ho organitzen: Regidories d’Igualtat Feminisme i Diversitat i Joventut de l’Ajuntament de Sta. Margarida de Montbui.

PINTADA ESCALES PARC DE SANT GALDERICH AMB LA BANDERA LGTBI

Hora: de 17 a 19 h

LLoc: Parc de Sant Galderich

Ho organitza: Regidoria de Joventut i d’Igualtat de l’Ajuntament de La Pobla de Claramunt.

Divendres 17 de maig

JOC LGTBIQ+: QUÈ EN SAPS D’AQUESTES SIGLES?

Vine i participa d’una dinàmica on aprendre i resoldre dubtes i que puguis tenir sobre la perspectiva LGTBI+. El jugador o jugadora amb més preguntes encertades obtindrà un obsequi.

Hora: a partir de les 17.30 h

Lloc: Espai Jove d’Òdena (Nucli antic i Centre Cívic el Pla).

Ho organitza: Àrea de Joventut de l’Ajuntament d’Òdena

Dissabte 18 de maig

PUNT LILA D’ATENCIÓ A LES VIOLÈNCIES SEXUALS I LGTBIFÒBIQUES

Apropa’t al punt lila per tenir informació sobre feminismes i perspectiva LGTBI. Reflexionarem, debatrem i també donarem informacions de serveis i entitats d’interès. El punt lila també atén agressions masclistes i LGTBIfòbiques que es puguin donar en l’espai de festa.

Hora: de 21.30 a 00.30 h.

Lloc: plaça del mercat de Vilanova del Camí

Ho organitza: Regidories de Cultura i Igualtat de l’Ajuntament de Vilanova del Camí

Darrera actualització: 07.05.2024 | 20:37